Veelgestelde vragen
Algemeen
Ik wil een offerte ontvangen, wat is er nodig?
Drie dingen zijn nodig om u een offerte te sturen:
1. Een tekening of afbeelding van uw bord (bij voorkeur een vectortekening).
2. De afmetingen van uw bord.
3. Waar het bord gebruikt gaat worden (binnen, buiten).
We zullen u binnen 48 uur na ontvangst van uw informatie een offerte toesturen. Als u niet zeker bent van de specificaties van uw project, neem dan contact met ons op en we bespreken graag de details met u!
Hoe lang duurt het voor mijn neon te ontvangen?
Afhankelijk van het aantal neons in bestelling hebben we doorgaans ongeveer 2-5 dagen nodig voor de pre-productie, 7-10 werkdagen voor de productie en testen, en 2-5 dagen voor levering aan de deur.
Dus in de meeste gevallen ongeveer 2 tot 3 weken in totaal.
Wat is de garantietermijn?
Voor particulieren bieden we een garantie van 2 jaar op ons onze neons.
Voor bedrijven (aankoop met btw nummer) bieden we een garantie van 1 jaar.
Dus als een neon defect raakt, repareren of vervangen we het kosteloos.
Kan de neon buiten gebruikt worden?
We hebben ook waterdichte IP67 neons beschikbaar.
Als je een neon voor buiten nodig hebt kan je gerust contact opnnemen.
Ontwerp
Kan ik een eigen lettertype kiezen?
Ja, u kunt een aangepast lettertype gebruiken voor uw neon. Stuur ons het lettertypebestand dat u wenst.
Welk formaat van mijn logo werkt het best?
We geven de voorkeur aan een ontwerpbestand in vectorformaat, waarbij alle lettertypen en objecten zijn omgezet in "curves" of "paden", indien mogelijk. Andere bestandsformaten zoals .jpg of .png zijn bitmap en bieden ons niet voldoende detail om de snel exacte kosten te bepalen; deze kunnen alleen worden gebruikt om een globale prijs te schatten.
Is er een foto nodig van de installatie locatie?
Niet verplicht, maar een foto helpt ons om de omgeving en de bouwstijl beter te begrijpen. Het helpt ons ook om de beste oplossingen voor de installatie te beoordelen.
Kan ik een foto inzenden om hiervan een neon te ontwerpen?
Natuurlijk! U kunt ons een foto sturen van uw hond, kat, familie, auto of uzelf en wij ontwerpen een versie die in neon kan worden gemaakt.
Betaling
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Wij bieden meerdere betaalopties aan, zoals Shop Pay, PayPal, creditcard, Bancontact, Klarna en bankoverschrijving.
De betaling moet voltooid zijn voordat de productie begint.
Kan ik mijn neon zien voor betaling?
We zullen u een gratis digitale mock-up / schets van uw bord bezorgen voordat de productie begint. Daarnaast kunnen we u voorbeelden geven van andere borden die we hebben gemaakt en die vergelijkbaar zijn met die van u.
Ik heb een factuur nodig voor mijn boekhouding, is dit mogelijk?
Natuurlijk. Gelieve uw BTW-nummer / belastingidentificatienummer te verstrekken voordat u bestelt - dan kunnen we u een proforma factuur bezorgen en een officiële factuur zodra de betaling is voltooid.
Productie
Kan ik mijn bestelling aanpassen tijdens de productie?
Dit kan niet gedaan worden, omdat de onderdelen mogelijk al zijn voorbereid.
In speciale gevallen, nadat u de kosten voor het materiaalverlies heeft betaald, kunnen we een productie regelen volgens het nieuwe plan.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, maar uw bestelling zal niet terugbetaalbaar zijn.
Waarom worden de neons 24 uur lang getest?
Na een lichttest van 24 uur zouden de meeste problemen met de neons zich voordoen en kunnen worden opgelost.
Verzending
Hoe wordt de neon verzonden?
We gebruiken meestal DPD of bpost voor levering aan huis. Soms gebruiken we een andere vrachtoplossing op basis van de grootte en hoeveelheid van de bestelling.
Zodra uw neon is verzonden, sturen we een trackingnummer zodat u de status van uw levering kunt opvolgen.
Kan ik de leveringsgegevens wijzigen tijdens verzending?
In het algemeen niet, maar dit hangt af van de bezorgmaatschappij. Neem contact op met de klantendienst van de bezorgmaatschappij.
Kan de neon defect gaan tijdens verzending?
We gebruiken zeer stevige verpakkingsmaterialen zoals kartonnen profielen in combinatie met gelaagd karton. Uw neon wordt bovendien beschermd door noppenfolie en beschermende folie.
We hebben een bijna verwaarloosbaar percentage van defecten bij levering.
Mocht het toch gebroken aankomen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en we zullen voor een passende oplossing zorgen.
Installatie
Heeft neonopmaat.be een installatieservice?
We hebben alleen een kantoor in België, dus we kunnen geen installatiediensten buiten België aanbieden.
Als u een installatieservice in België nodig heeft, neem dan contact met ons op en we zullen een van onze gecertificeerde elektriciens regelen om de installatie voor u uit te voeren.
Welke informatie krijg ik voor de installatie?
We leveren een handleiding mee met de installatie-instructies, dat ook beschikbaar is op onze website.
Welke installatie accessoires worden meegeleverd?
Standaard leveren wij een muurbevestigingskit mee. Als u andere behoeften heeft, laat het ons dan weten voordat u bestelt.